Educatie si distractie
Ploiestiul in Culori este un loc unde joaca se imbina in mod armonios cu educatia.
Programele noastre integreaza o mare diversitate de activitati de invatare pentru a stimula dezvoltarea copiilor.
Viziunea PIC:
Educatia copilului incepe odata cu nasterea sa, iar in acest proces educativ conditia esentiala a dezvoltarii fizice si psihice a copilului este dirijarea de catre adult a oricarui demers. Pentru a oferi o viziune unitara pentru intreaga perioada a copilariei timpurii, programele PIC propun respectarea urmatoarelor principii:
- Abordarea holista a dezvoltarii copilului, care aduce la un loc dezvoltarea fizica, sanatatea, dezvoltarea limbajului si a comunicarii, dezvoltarea cognitiva si dezvoltarea socio-emotionala a acestuia;
- Practicarea si promovarea unei educatii centrate pe copil si pe dezvoltarea globala a acestuia, in contextul interactiunii cu mediul natural si social;
- Adecvarea intregului proces educational la particularitatile de vârsta si individuale. Fiecare copil va fi tratat in acord cu nevoile sale, fiecare copil va avea oportunitati egale de a se juca, de a invata, de a se dezvolta;
- Promovarea si aplicarea principiilor incluziunii sociale. Toti copiii se vor simti apreciati si valorizati; copiii au dreptul de a fi educati impreuna, educatia tuturor copiilor este la fel de importanta;
- Centrarea demersurilor educationale pe nevoile familiilor in scopul crearii unui parteneriat strâns cu acestea, incluzand participarea parintilor la organizarea si desfasurarea activitatilor si proiectelor PIC;
Valorificarea principiului invatarii autentice, in care copilul este autor al propriei invatari prin implicarea sa activa si prin interactiunea cu mediul, in contextul varstei si particularitatilor individuale.
Misiunea PIC:
Aceasta noua perspectiva asupra perioadei copilariei timpurii, noul concept de „lifelong learning” (educatie pe tot parcursul vietii) ne-a condus la conturarea unor obiective strategice privind activitatea noastra:
- Dezvoltarea libera , integrala si armonioasa a personalitatii copilului, in functie de ritmul propriu si de nevoile sale, sprijinind formarea autonoma si creativa a acestuia;
- Dezvoltarea capacitatii de a interactiona cu alti copii, cu adultii si cu mediul pentru a dobandi cunostinte, deprinderi si conduite noi.
- Incurajarea explorarilor, exercitiilor, incercarilor si experimentelor, ca experiente autonome de invatate;
- Descoperirea, de catre fiecare copil, a propriei identitati, a autonomiei si dezvoltarea unei imagini de sine pozitive.
Rolul nostru este sa contribuim la imbunatatirea calitatii vietii de familie oferind parintilor linistea de care au nevoie atunci cand sunt la lucru, dar si imbogatirea experientelor de viata ale copiilor aflati in grija noastra.
Suntem o mare familie. Tinem legatura cu parintii, stim ca avem multe de invatat unii de la altii. Copiii simt asta si vin la PIC ca la a doua casa.